JOB I DGS

Studentermedhjælper søges til Danske Gymnasieelevers Sammenslutning

Er du en haj til at koordinere og holde overblik? Kan du lide at være i dialog med unge? Og har du lyst til at holde oplæg den ene dag og nørde medlemssystem den næste? Så er du nok lige præcis den, vi leder efter!

Hvem er vi?
Danske Gymnasieelevers Sammenslutning, DGS, er en interesseorganisation for mere end 85.000 gymnasieelever fra landets STX-, HF-, IB- og EB-skoler. Vi sætter fokus på de ting, der betyder noget for gymnasieelever lokalt, regionalt og nationalt. Det gør vi gennem politiske kampagner, aktioner, kurser og meget mere. Vi arbejder bredt - bl.a. med elevdemokrati, mangfoldighed og klima.

Hvad skal du lave hos os?

• Systematisere og indsamle viden om elevdemokratisk aktivitet på gymnasierne

• Planlægge og afvikle workshops og oplæg for gymnasieelever

• Være administrativ ansvarlig for DGS’ bevillingspuljer: Klimapulje og DGS-fonden

• Udføre kommunikationsopgaver som f.eks. SoMe, udvikling af foldere og opdatering af indhold til hjemmesiden

• Bidrage til indhold i ansøgninger og afrapporteringer til puljer og fonde

• Bidrage til at skabe overblik og gode systemer i vores arbejdsgange

Alle kan søge stillingen, men vi leder i første omgang efter dig, der går på en videregående uddannelse.

Hvordan er DGS som arbejdsplads?
Vi leder efter en studentermedhjælper, der har lyst til at være en del af vores faste base i Nordvest København. Vi holder til på 3. sal i Elevhuset i København NV, hvor vi er syv fuldtidsansatte, to studentermedhjælpere og en masse frivillige. Vi er en ung arbejdsplads, hvor der er fuld fart på med søde kollegaer og politiske debatter fra morgenstunden. Vi har højt humør, middelmådig humor og vi hjælper hinanden så godt vi kan.

Hvad kan vi tilbyde dig?

• Mulighed for at tilpasse stillingen, så den passer til din profil og dine interesser

• Plads til at lære, komme med idéer og afprøve nye ting

• Vi er fleksible i forhold til dine arbejdsdage, men som udgangspunkt vil dine timer ligge på hverdage i tidsrummet 9-16

• Et arbejdsmiljø med trivsel i højsæde

• Frokostordning (alle elsker rugbrød og hummus)

Ansættelsesvilkår

Stillingen er på 10 timer om ugen. Der er ansøgningsfrist tirsdag den 21. maj 2024, og vi forventer at holde samtaler i uge 22.

Stilling er med opstart den 5. august eller snarest derefter. Stillingen er som udgangspunkt tidsbegrænset til 31. december 2025.

Send din ansøgning til kontakt@dgsnet.dk

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge stillingen - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte sekretariatsleder Julie Frøkjær på 28 95 07 29 eller julie@dgsnet.dk

Vi glæder os til at læse din ansøgning!