Ungdommens klimadebat og undervisningsmateriale til EP-valget

Kære gymnasieelev eller underviser i samfundsfag eller naturfag.

I Danske Gymnasieelevers Sammenslutning mener vi, at unges demokratiske deltagelse er helt afgørende. Derfor sætter vi med projektet "Kurer min klimaangst!" ind for at flere unge stemmer til det kommende Europa-Parlamentsvalg den 9. juni 2024.

I den forbindelse vil vi gerne invitere dig og din samfundsfags- eller naturfagsklasse til:

"Ungdommens Klimadebat" den 13. Maj 2024 kl. 12.10-13.20. I debatten deltager unge politikere, som stiller op til Europa-Parlamentsvalget. Temaet er klima og fremtiden for vores fælles klode. Debatten bliver livetransmitteret ud i jeres klasseværelse, hvorfra I har mulighed for at stille spørgsmål direkte til politikerne.

Vi sammensætter undervisningsmateriale til én lektions varighed med workshops og øvelser, som lader eleverne reflektere over deres egen handlemuligheder i et demokratisk samfund og hvilken vej de ønsker, at politikerne skal tage klimapolitik. Her kan de sammen formulere spørgsmål til brug i paneldebatten. Materialet er klar til brug i uge 18.

Lad os høre, om I er interesseret i at følge med i debatten, få tilsendt undervisningsmaterialet eller begge dele. Det gør du via linket her eller scanne QR-koden i bunden af siden.

Vi håber, at du vil være med til at klæde unge på til klimahandling og demokratisk deltagelse.

Spred derfor også rigtig gerne ordet på din skole!

Scan koden for tilmeldingslink: