FRI OG LIGE ADGANG TIL UDDANNELSE

Det er ikke alle i Danmark, som har fri og lige adgang til uddannelse. Afhængigt af, om bor ved et udkantsgymnasium eller et storbygymnasium, kan dine muligheder for at tilgå en ungdomsuddannelse varierer i stor stil! Transportmulighederne uden for storbyerne er ringe, og begrænser gymnasieeleveres mulighed for at engagere sig i sociale sammenhænge på skolen, nå deres lektier, eller i værste fald overhovedet at tage den uddannelse de ønsker!

I Danmark er vi gode til at bryste os med, at vi har gratis uddannelser. Alligevel er det ikke alle elever, som får den samme uddannelseskvalitet. Elever, som er nødt til at fravælge studieture, teaterture i danskundervisningen og sociale arrangementer. Brugerbetaling i uddannelsessystemet er et problem, som gennemsyre uddannelsesmulighederne. Så spørgsmålet er bare: “hvor meget koster din gratis uddannelse?”

Derfor sætter vi fokus på denne uddannelsesulighed i vores samfund, og du kan hjælpe til!

Engager dig i kampen, ved at svare på dette spørgeskema, så vi kan få dine øjne på problematikken. Scan eller tryk på QR-koden nedenfor: