Gymnasier med plads til alle!

Gymnasiet skal være for alle! Ingen skal have mindre lyst til at komme i skole grundet ekskluderende fællesskaber på uddannelsen. Vi stræber efter at skabe gymnasier med inkluderende og mangfoldige fællesskaber.

Vi lægger et særligt fokus på, at uddannelsessystemet skal indrettes, så unge med minoritetsbaggrund og unge med funktionsnedsættelser kan føle sig inkluderet og velkomne på deres uddannelser. Om det omhandler det sociale rum eller læringsrummet, skal vi sikre, at de får den hjælp, som de har brug for!

Din skole kan være med til at sikre trygge og inkluderende rammer, ved at booke os til et kursus. Vi tilbyder både kurser rettet mod festudvalgene, elevrådene og generelt andre udvalg.

Vi kommer ud og fortæller om:

• En inkluderende og mangfoldig festkultur!

Ønsker I, at skabe mere inkluderende rammer til jeres fest? Så kommer vi gerne ud med inspiration, tips og redskaber til at styrke inklusionen og fællesskabet på jeres skole.

• Samværs- og alkoholpolitik

En samværs- og alkoholpolitik er utrolig givende for at sikre trygge rammer i et hvert fællesskab. Uanset om det er til elevrådsmøder, hytteture, eller blot i klasselokalet, så kan en samværs- og alkoholpolitik være en ledesnor for, hvordan I er sammen.

ANTI-DISKRIMINATIONSGUIDE

DGS har udviklet en anti-diskriminationsguide! Her finder I redskaberne til at kunne skabe en kulturændring på jeres skole, på vejen til at sikre inkluderende og mangfoldige rammer. Klik på nedenstående billede for at tilgå guiden.