Landsmødet 2024

Landsmødet er DGS’ højeste myndighed og elevrådenes elevdemokratiske samlingspunkt.

Til landsmødet bliver DGS’ - og dermed gymnasieelevernes - politik bestemt, samt hvad DGS som organisation skal kæmpe for og arbejde hen imod.

Det er her, hvor der vælges ny Daglig Ledelse for det kommende skoleår, bestående af én forperson, organisatorisk næstforperson og politisk næstforperson. Derudover er der også valg til DGS’ hovedbestyrelse.

Vi opfordre alle elevråd til at sende minimum to repræsentanter fra deres skole, men der er ingen begrænsning på antal deltagere.

Udløbende udtalelser

Her finder du DGS’ udløbende udtalelser ved Landsmødet 2024. Hvert tredje år udløber, de udtalelser som blev valgt igennem for 6 stormøder siden. Tryk på linket her for at se de udtalelser som udløber i år

Politik og relevante informationer til Landsmødet

Bestyrelsens udkast til arbejdsplanen for skoleåret 24/25

DGS’ arbejdsplan beskriver hvad bestyrelsen aktivt skal arbejde med af kampagner og politiske og organisatorisk fokusser. Du kan læse bestyrelsens forslag her.

Økonomibilag

Her finder du DGS’ årsregnskab og økonomi for kalenderåret 2023. Dette inkludere den politiske næstforpersons bemærkninger og kommentarer fra den kritiske revision. Dette finder du her, ellers kan du læse revisors fulde årsrapport her.

Bestyrelsens årsberetning

Bestyrelsens årsberetning beskriver hvilke initiativer, projekter, arrangementer og generelle ting, som DGS har lavet gennem det sidste skoleår. Læs denne her.