FREMDRIFTSREFORM, UDDANNELSESLOFT OG HURTIGSTARTSBONUS!

DR har for nylig offentliggjort en artikel, der beskriver de største ændringer på det uddannelsespolitiske område de seneste 10 år.

Mange af ændringerne er nogle som DGS har været ude og kæmpe enten for eller imod. For når politikerne laver ændringer på vores gymnasier påvirker det også vores trivsel. Derfor bliver vi også glade, når vi ser afskaffelsen af hurtigsstartsbonussen på DR’s liste, da vi har kæmpet ihærdigt for at fjerne den.

Når det er sagt, er der stadigvæk lang tid til, at vi er i mål. Karakterræset hersker stadigvæk i bedste velgående, og gymnasiereformens fokus på mere formativ evaluering og færre karaktergivninger er ikke blevet opfyldt. Mens karakterbonussen er afskaffet, skaber uddannelsesloftet stadigvæk bekymring for nyudklækkede studenter der er bange for at vælge forkert, når de søger ind på universitetet.

I DGS mener vi, at det som elever er vores fornemmeste opgave at bekæmpe dårlig uddannelsespolitik. Vi er hverdagens eksperter og Danmarks fremtid. Derfor er vi rigtig glade for, at DR nu sætter fokus på de studerendes trivsel. Når elevernes trivsel er i højsædet, sikrer man en bedre læring og et bedre studiemiljø - og med det en veluddannet ungdomsgeneration.

Læs DR’s artikel her

Forrige