Sekretariatsleder søges til Danske Gymnasieelevers Sammenslutning

Jobstart 1. juni eller snarest derefter, ansøgningsfrist 17. april, første samtale afholdes i uge 17 (med forbehold for udviklingen af Covid-19).

Leder du efter jobbet, som er spændende og med stor variation i det daglige arbejde? Vil du gerne arbejde i et ungt og energisk miljø, der drives af interessen for uddannelsespolitik og lysten til at gøre en forskel? Så er du måske vores nye sekretariatsleder!

Om stillingen

Sekretariatslederens primære arbejde består af tre områder:

• Daglig administration: medlemsregistrering, ansøgning af diverse driftstilskud, administration af DGS’ lokaler, fundraising samt repræsentation af DGS ved diverse arrangementer hos Dansk Ungdoms Fællesråd.

• Understøttelse af den daglige ledelse: DGS’ daglige ledelse består af tre unge, som netop er blevet studenter. Sekretariatslederens opgave er at understøtte den daglige ledelse i forbindelse med arrangementer samt sparring til organisatoriske og økonomiske spørgsmål. Derudover generelt administrativ servicering og aflastning af den daglige ledelse.

• Ledelse af det frivillige sekretariat: sekretariatslederen leder et hold af frivillige, som alle bruger deres første sabbatår på at arbejde for DGS. Det indebærer overblik over de samlede arbejdsopgaver, uddelegering af disse til de frivillige, trivselssamtaler samt udvikling af samarbejdet på sekretariatet.

Vi leder efter dig, der…

… er god til at samarbejde og kan lide at arbejde i et ungt og dynamisk miljø.

… kan arbejde selvstændigt og er fleksibel

… har erfaring med personale- eller frivilligledelse

… har erfaring med afrapportering til fonde eller offentlige instanser

… har erfaring fra det frivillige foreningsliv

… har regnskabserfaring

… har god politisk forståelse

Arbejdsforhold

Stillingen er som udgangspunkt 30 timer om ugen, men hvis du er den rette til jobbet og ønsker fuldtid, er vi åbne for det. Aften- og weekendarbejde må påregnes i et vist omfang og gensidig fleksibilitet er vigtigt. Arbejdet foregår som udgangspunkt på DGS’ sekretariat i København Nordvest. Her deler vi hus med Landssammenslutning af Handelsskoleelever og Erhvervsskolernes ElevOrganisation, hvilket giver gode muligheder for samarbejde og sparring på tværs af huset. Løn efter overenskomst med HK.

Har du spørgsmål vedr. stillingen er du meget velkommen til at kontakte næstforkvinde, Elvira Zachariasen, på elvira@dgsnet.dk

COVID-19: Vi har fået svar fra ministeriet

FLYGTNINGE I UDDANNELSE