COVID-19: Vi har fået svar fra ministeriet

DEL SVARENE MED JERES SKOLER

Hvor meget bliver læseferien forkortet?
Læseferien tilrettelægges lokalt på den enkelte skole.

Vil skolerne afholde mundtlige forsvar af DHO?
Det mundtlige forsvar af dansk/historieopgaven i 1. g kan afholdes virtuelt.

Hvad med elever på særlige vilkår?
Elever på særlige vilkår skal ikke, som tidligere udmeldt, til eksamener i august - disse vil i stedet blive afholdt i sommerterminen.

Eksamener for afgangselever på 3-årige gymnasiale uddannelser: skriftlig dansk, skriftlig studieretningsfag på A-niveau, SRP

Eksamener for afgangselever på 2-årig HF-eksamen: skriftlig dansk, skriftlig engelsk, mundtlig dansk, anden mundtlig prøve

Hvad med sker der med de elever, som skulle være til sygeeksamen til sommer, fordi de var syge til vintereksamen?
Elever på de 3-årige gymnasiale uddannelser og eux får aflyst deres sygeprøver og får i stedet ophøjet deres årskarakter til prøvekarakter. Sygeprøver i AT, SOP, og den afsluttende prøve i studieområdet skal afholdes som normalt i sommerterminen 2020. Elever på 2-årigt hf, hf-enkeltfag, GSK, GIF og SOF, skal i sommerterminen 2020 aflægge sygeprøver som normalt.

Skal e-learning enkeltfags-elever til eksamen?
HF-enkeltfagselever skal ikke til prøve heller ikke dem der har virtuel undervisning.

Flere gymnasieelever mistrives med virtuel undervisning

Sekretariatsleder søges til Danske Gymnasieelevers Sammenslutning