Flere gymnasieelever mistrives med virtuel undervisning

PRESSEMEDDELELSE: Flere gymnasieelever mistrives med virtuel undervisning

De hjemsendte gymnasieelever trives dårligere end de gjorde før nedlukningen. Det erfarer Politiken på baggrund af en undersøgelse foretaget af Danske Gymnasieelevers Sammenslutning, som 2000 elever har deltaget i. Her svarer 6 ud 10, at de føler sig mere ensomme nu, end før nedlukningen.

“Det er bekymrende, at så mange elever føler sig mere ensomme. Nu har gymnasierne været lukket ned i 2 måneder, men gymnasieeleverne kan se frem til først at vende tilbage efter 5 måneder. Vi har brug for de sociale fællesskaber, og det kræver, at vi kommer tilbage til gymnasiet. Derfor skal gymnasieeleverne prioriteres i de kommende forhandlinger genåbningen”, udtaler formanden for Danske Gymnasieelevers Sammenskutning, Martin Mejlgaard

Knap 7 ud af 10 elever svarer, at de får mindre udbytte af undervisningen end før nedlukningen. Det er ikke så overraskende for Martin Mejlgaard.

“Selvfølgelig kan undervisningskvaliteten ikke være den samme, når der skal undervises gennem en computerskærm. Vi har brug for rigtig kontakt med en underviser. Jeg er bange for, at det faglige efterslæb bare bliver større, hvis ikke vi får gymnasieeleverne tilbage i det her skoleår”, udtaler han.

For kontakt: Martin Mejlgaard, 50774801

Landsmødet 2020