DDP: 2 – 0 TIL GYMNASIEELEVERNE

VORES MODSTAND VIRKER: DEN DIGITALE PRØVEVAGT SKAL IKKE BRUGES TIL EKSAMEN TIL SOMMER. MEN KAMPEN FORTSÆTTER!

Selvom skolerne havde fået den opfattelse, at det var obligatorisk at bruge Den Digitale Prøvevagt (DDP) til terminsprøverne, annoncerede Undervisningsministeriet dagen inden testen af overvågningsprogrammet, at det var frivilligt – og det skyldes protesten fra os gymnasieelever! Kun 8.000 ud af de 50.000 elever, der skulle teste programmet til prøven, valgte at installere det.

Mens vi aktionerede imod Den Digitale Prøvevagt foran Undervisningsministeriet, kom så endnu en opdatering: Merete Riisager har valgt at rulle overvågningsprogrammet tilbage til sommereksaminerne. Programmet skal nemlig justeres for alle de fejl, som vi fra starten har påpeget.

Fortsæt modstanden

Det er foreløbig en klar sejr til os. Vores modstand virker, og derfor må vi ikke stoppe med at protestere nu. Kom til demonstration d. 20. marts og vis ministeren, at vi ikke vil finde os i den grænseoverskridende overvågning – hverken i år, næste år eller nogensinde.

Der står 2 – 0 i kampen mellem gymnasieeleverne og det statslige overvågningsprogram. En kamp om vores ret til digitalt privatliv.

Forrige

12+ LØSER IKKE PROBLEMER MED KARAKTERPRES

Næste

DANSKE GYMNASIEELEVERS SAMMENSLUTNING MARKERER KVINDERNES INTERNATIONALE KAMPDAG