FORRYKT AT FORTSÆTTE UDDANNELSESNEDSKÆRINGERNE PÅ FINANSLOVEN

Torsdag præsenterede finansminister Kristian Jensen Regeringens forslag til finansloven for 2019. Et forslag, hvor Regeringen vil forlænge uddannelsesnedskæringer frem til 2022, selvom vi allerede nu mærker konsekvenser ude på skolerne i en grad, at vi er chokerede over, at Regeringen kan ønske at blive ved med at skære endnu mere.

Vi har allerede set lærerfyringer, som betyder, at der er mindre tid til den enkelte elev og til feedback og læring. Derfor gør vi også alt hvad vi kan for at få stoppet nedskæringerne.

“Vi mærker allerede nu, at der er mindre tid til ordentligt feedback, og at lærerne har lidt mindre tid til at forberede undervisningen, og det er klart, at det betyder noget for, hvor meget vi får ud af undervisningen,” sagde formand Malte Sauerland-Paulsen tidligere i dag til Gymnasieskolen.

I DGS kæmper vi mod omprioriteringsbidraget i samarbejde med vores venner i Uddannelsesalliancen - følg Uddannelsesalliancen på facebook her.

Hvis du eller dit elevråd vil være med i kampen for at stoppe nedskæringerne, så hører vi gerne fra dig - skriv til os på kontakt@dgsnet.dk eller på facebook.

AKTIVITETSKONFERENCEN 2018: FRAVÆRSDEMONSTRATION, KLIMA OG NY ORGANISATORISK NÆSTFORMAND